Udlandsrejser

Oplevelser for livet

I løbet af et skoleår på Fjordvang Efterskole vil du komme på mindst 2 rejser.

Skilejrskole i Sverige

Den ene rejse er en fælles rejse til Støten i Sverige, hvor vi er en uge i skilejrskole. Du får skiinstruktion hver dag, og i løbet af ugen vil der være en lang række fællesskabende aktiviteter både med og uden ski.

Du bor sammen med dine venner i hytter med plads til 8-9 personer, og sammen skal I selv stå for madlavning og husholdning.

Det er den fedeste tur med en masse nye fællesskaber på kryds og tværs af klasser og familiegrupper!

Studierejse til europæisk storby

Den anden rejse er en studierejse til en europæisk storby. Den afholdes på det enkelte stamhold og arrangeres af stamholdslærerne.

Rejserne har et kulturelt indhold, og der vil også være en sammenhæng mellem studieturens overordnede formål og skolens undervisning på det enkelte stamhold.

Tidligere har vi været i Berlin – en af verdens hyggeligste og mest historiske storbyer. Men ligegyldig hvor turen går hen, får du en fed uge i foråret, hvor vi sammen mærker suset fra en storby.

Ekstra rejsetilbud til 10Global

På Fjordvang Efterskole har vi udveksling med unge fra Barcelona.

Det betyder, at du som elev i 10Global tager en uge til Barcelona og bor hos en spansk familie. Ligesom eleverne fra Barcelona kommer på en uges efterskoleophold på Fjordvang.

Vi møder verden – og verden møder os!

Arbejde er ok, men det er federe at rejse

Emma, elev i 10Håndværk

Besøg os, se faciliteterne og hør om efterskolelivet på Fjordvang