Outdoor & Adventure

Outdoor på Fjordvang Efterskole

Outdoor på Fjordvang er for dig, der er vild med friluftslivet – både i vand og skov. Vi har den bedste beliggenhed med skov og fjord som nærmeste naboer, så ”din legeplads” er lige uden for vinduet. På vores outdoor efterskole vil du opleve et stærkt kammeratskab, hvor vi bryder grænser, rykker os og kommer succesfuldt i mål sammen.

Drømmer du om et efterskoleår, hvor du lærer at surfe, sejle i havkajak, klatre, rappelle og giver den fuld skrue på mountainbike? Vælg Outdoor & Adventure som linjefag og få et fedt år, hvor der også er masser af tid til at riste skumfiduser over bålet og falde i søvn under stjernehimlen med dine nye bedste venner.

I Outdoor arbejder du med

• At sejle i havkajak i bølger
  • Makkerredninger – svarende til IPP2
  • At surfe på fjorden med fuld fart
  • At læse vinden, så du kan vende surfbrættet i alle retninger.
  • Klatring i 20 meter høje bøgetræer
  • Teknik i ned- og opkørsel på mountainbike
  • Højdemeter, skovtracks, grus – dit mod sætter grænsen!
  • Båltænding med ildstål og tilberedning af mad
  • Overnatning i shelters

Alle kan vælge outdoor, uanset niveau, bare du er med på, at vi er ude hver gang. Vi vil udfordre dig, så du er afhængig af samarbejdet med dine nye bedste kammerater på Outdoor.

Adventure efterskole

Hvorfor vælge en outdoor efterskole?

Du skal vælge Outdoor på Fjordvang, hvis du vil:

• udfordres fysiske og mentalt
  • opleve et stærkt kammeratskab
  • bryde grænser og rykke dig
  • opnå succeser sammen med andre
  • lære at surfe, sejle i havkajak, klatre, rappelle eller give den fuld skrue på mountainbike
  • riste skumfiduser over bålet og falde i søvn under stjernehimlen med dine nye bedste venner

Kasper og Søren fortæller om linjefaget Outdoor på Fjordvang Efterskole

På Outdoor bliver jeg udfordret max. Det er fedt!

Ida, elev på Outdoor

Vand- og skovperioden

Fjordvang Efterskoles Outdoorlinje er inddelt i to perioder – en vand- og en skovperiode.

Vores outdoor efterskole ligger i naturskønne omgivelser lige ved Ringkøbing Fjord, hvor windsurfing eller sejlads i havkajak er omdrejningspunktet for vandperioden på outdoorlinjen.

I skovperioden vælger du mellem træklatring og mountainbike. Træklatring foregår i skovens høje træer eller på skolens indendørs klatrevæg, mens mountainbike foregår i skovene ved Fjordvang.

Ens for windsurfing, havkajak, træklatring og mountainbike er, at vi tager udgangspunkt i dit niveau. Du kan deltage både som begynder og som øvet og få glæde af, at vi er en efterskole med friluftsliv.

Sjove udfordringer på outdoor efterskole

Elsker du at være udenfor, blive udfordret og samtidig nyde naturen, så er en efterskole med outdoor lige noget for dig!

Du kommer til at udfordre dig selv, opleve succesen når det hele lykkes og samtidig nyde dine oplevelser med vennerne. Du kan selv være med til at opbygge dele af outdoorfaget. Elsker du for eksempel fart, kan du vælge MTB, og hvis du nyder at klatre i højderne, kan du vælge klatring.

Der er plads til, at du udfordrer dig selv, og vi tager naturligvis udgangspunkt i lige præcis dit niveau og dine ønsker, så du bliver ikke udsat for mere, end du kan klare og synes er sjovt.

Prøv et anderledes linjefag med outdoor på efterskolen

På vores adventure efterskole lærer du de grundlæggende teknikker bag hver aktivitet. Derfor vil du også opleve succesen, når det eksempelvis lykkes at tænde bål eller komme op på surfbrættet og udnytte vindens kræfter.

Der er rigelig tid til hver aktivitet, så du kan nå at blive dygtig til det, du synes er sjovt. Vi sørger for alt udstyret, så du skal blot møde op med godt humør og tøj, der tåler at blive beskidt.

Efterskole med friluftsliv

En efterskole med friluftsliv er for alle, der elsker naturen og at udfordre sig selv. Kom helt tæt på vandet i kajakkerne, oplev vindens kræfter på et surfboard og se dig selv udvikle dig.

Vores efterskole friluftsliv er til alle uanset niveau, køn og interesser. Glæd dig til at glide hen over bølgerne eller klatre rundt i trætoppene, hvor din balance og styrke bliver prøvet, og hvor grænser rykkes.

På en friluftsliv efterskole får du spændende oplevelser samtidig med, at det er godt for både krop og hjerne. Det er sundt at udfordre dine grænser, lære nyt, og se hvordan naturen kan påvirke os. Få et unikt fællesskab og nye venner, når du vælger vores efterskole med friluftsliv.

Kom forbi og oplev stemningen på vores efterskole, se videoerne om vores linjefag med friluftsliv og se og læs tidligere elevers oplevelser på skolen. Så er du sikker på at vælge det rette sted, som vil give dig oplevelser for livet.

Vi har grejet til dig

• Kajakker
  • SUP´s
  • MTB-cykler