Boldspil

Boldspil på Fjordvang Efterskole

Boldspil på Fjordvang er for dig, som bare elsker boldspil. Du tænker, at det eneste der er bedre end boldspil, er mere boldspil. Vi arbejder både med teknik, taktik og spilforståelse. Derudover er idrætspsykologi, teambuilding og et kursus i behandling af idrætsskader en del af linjefaget.

Du skal vælge Boldspil, hvis du ligesom os elsker at spille bold og har det fedt med at konkurrere, uden at det er på bekostning af grineflip, sjove oplevelser og fællesskabet. I Boldspil forbedrer du dine teknikker, taktiske evner og din spilforståelse. Kort sagt bliver du en bedre boldspiller af at vælge linjefaget.

I Boldspil arbejder du med

• Fodbold
  • Håndbold
  • Basketball
  • Volleyball
  • Badminton
  • Floorball

Vi arbejder både med teknik, taktik og spilforståelse. Derudover er idrætspsykologi, teambuilding og et kursus i behandling af idrætsskader en del af linjefagsperioden.

Der er en grundlæggende boldbasis tilknyttet til alle spillene, og legen vil være en vigtig del af undervisningen.

Fjordvangs store idrætshal og fodboldbane udgør rammerne for undervisningen på boldspilslinjen.

Hvorfor vælge Boldspil?

Du skal vælge Boldspil på Fjordvang, hvis du vil:

• have det sjovt
  • forbedre din teknik og fysik
  • have sved på panden
  • opleve et stærkt kammeratskab
  • konkurrere uden at det går ud over fællesskabet
  • opnå succeser sammen med andre

Lukas og Mikkel fortæller om linjefaget Boldspil på Fjordvang Efterskole

Grineflip, sjove oplevelser og fællesskab. Det er boldspil!

Victor, elev på Boldspil

Basketball

Basketball på Fjordvang er for alle, der vil lære at lave lækre driblinger, højtflyvende dunk og sublime scoringer.

Om du er ny spiller eller har spillet i flere år er underordnet. Det vigtigste er, at du har et ønske om at få sved på panden og udvikle dit spil på basketbanen.

Vælg Basketball Efterskole Jylland

Badminton

Badminton på Fjordvang er for alle, der vil lære at lave vilde smash og præcise slag til baglinjen.

Du behøver ikke at drømme om at blive den nye Viktor Axelsen. Det vigtigste er, at du har lyst til at spille nogle drabelige dyster og kæmpe side om side med dine kammerater.

Vælg Badminton Efterskole Jylland

Volleyball

Volleyball på Fjordvang er for dig, der vil lære at lave fingerslag, baggerslag, hævninger, server og smash.

Du kan naturligvis være med uanset dit nuværende niveau. Vi spiller først og fremmest for sjov, men tvivl ikke på, at vi giver den fuld gas på banen.

Vælg Volleyball Efterskole Jylland

Floorball

Floorball på Fjordvang er for dig, der vil lære at lave hårde skud og finurlige afleveringer.

Om du er nybegynder eller erfaren betyder ikke noget hos os. Her er plads til alle uanset niveau. Det vigtigste er, at du er klar til at få pulsen op og kæmpe det bedste du har lært sammen med dine nye bedste venner.

Vælg Floorball Efterskole Jylland

Kan du ikke få nok af at spille bold?

Du skal vælge boldspilslinjen, hvis du ligesom os elsker boldspil og har det fedt med at konkurrere, uden at det er på bekostning af fællesskabet.

Du skal også vælge boldspilslinjen, hvis du gerne vil forbedre dine teknikker, taktiske evner og din spilforståelse. Kort sagt: Du bliver en bedre boldspiller af at være med på boldspilslinjen.

Når vi nakker drengene i floorball

Forstander

Jacob Gravlund Jørgensen

Forstander