Ridning

Ridning på Fjordvang Efterskole

Ridning på Fjordvang er for dig, der vil dyrke din passion for heste og være en del af det fedeste efterskolefællesskab med plads til grin, humor og hygge. Du får et fantastisk år, hvor du kan dygtiggøre dig inden for din disciplin og får undervisning i at opbygge en alsidig træning og stor viden om hestens kommunikation og reaktion.

Vi har egen ridehal, to udendørs ridebaner – en dressur og en springbane, rotunde, store lækre folde og selvfølgelig skøn natur og fjorden lige i baghaven. Fik vi fortalt, at stalden blot ligger 200 meter fra værelsesbygningerne?

Du skal have din egen hest med på Fjordvang Efterskole, hvis du vælger Ridning.

Efterskole med fællesskab

I Ridning arbejder du med

• Grundridning, opstilling og korrekt indvirkning på hesten
  • Udvikling af dit niveau inden for din disciplin
  • Opbygning af korrekt muskulatur
  • Horsemanship og miljøtræning
  • Longeteknikker
  • Balancering af både rytter og hest
  • Teori om fodersammensætning, hestens psyke, kommunikation og bevægelsesmønster

På linjefaget Ridning får du et fantastisk år, hvor du kan dygtiggøre dig inden for din disciplin, få undervisning i at opbygge en alsidig træning ud fra din hests behov og stor viden om hestens kommunikation og reaktion.

Ridning på efterskole

Hvorfor vælge efterskole med ridelinje?

Du skal vælge Ridning på Fjordvang, hvis du vil:

• du vil være en del af et helt unikt fællesskab med plads til grin og humor
  • du vil opbygge en større viden omkring heste og ridning
  • du vil prøve nye træningsmetoder
  • du vil være en rytter med tanke bag alt det du gør

Anna og Anne fortæller om linjefaget Ridning på Fjordvang Efterskole

Jeg er blevet meget mere tryg i mine spring

Frida, elev på Ridning

For dig der vil dyrke din passion

Tænk at kunne dyrke sin passion for heste og samtidig være på efterskole med alt, hvad det indebærer. Det kan du på Fjordvang – en efterskole med ridelinje.

Stalden ligger blot 200 meter fra værelsesbygningerne. Der er plads til 26 heste og alle har egen hest med.  Vi sætter hestens velfærd i centrum, og der er plads til alle slags heste og discipliner. Der laves individuelle foderplaner, og der prioriteres meget foldtid.

Download ridefolder

Vil du vide mere om at have egen hest med på Fjordvang?

Dyk ned i vores ridefolder og find priser og masser af praktiske informationer.

Når vi rider i fjorden og mærker hestens energi

Besøg os og hør mere om Ridning og efterskolelivet på Fjordvang