Teknologi

Teknologi er ikke kun for nørder

Teknologi på Fjordvang er for teknologiinteresserede unge som dig, der gerne vil være klogere på robotter, teknik, design, programmering og konstruktion. Vi er passioneret omkring teknologi, og er du interesseret i fremtidens udvikling, så er vores Makers Space på Fjordvang Efterskole lige noget for dig.

Du kommer til at arbejde med at bygge din egen computer, digital design, 3D print, robotteknologi og programmering, ligesom du lærer at bruge forskellige maskiner. For eksempel 3D printere, skærerplotter, Raspberry Pi, videokamera og green screen.

De fikser en 3D printer - Fjordvang Efterskole
Efterskole Jylland: Fjordvang Efterskoles Teknologi-linje - hvor innovation og sjov går hånd i hånd

Marcus fortæller om Teknologi på Fjordvang Efterskole

I Teknologi arbejder du med

• Opbygning af egen computer
  • Digitalt design
  • 3D print
  • Robotteknologi
  • Programmering
  • Skærerplotter
  • Raspberry Pi
  • Videokamera
  • Green screen

Du bliver i stand til selv at tegne digitalt og printe produkter fra egen fantasi. Som elev får du kompetencer inden for moderne teknologier, der gør dig i stand til selv at producere T-shirts, legetøj, programmere robotter og bruge green screen.

Hvorfor vælge Teknologi?

Du skal vælge Teknologi, hvis du:

• udvikle din tekniske forståelse
  • vil arbejde med iværksætteri og innovation
  • produktudvikling
  • vil nørde roboteknologi

Vælg Teknologi og bliv klogere på fremtiden

Arbejdspladser i dag og endnu mere i fremtiden vil være styret af teknologi. Derfor er Teknologi en del af undervisningen på Fjordvang Efterskole, ligesom du kan vælge det som kursusfag og bruge Makers Space i din fritid.

Du kommer til at møde vores topengageret lærer, der brænder for at få teknologien i hænderne på dig i en verden, hvor det kun er fantasien, der sætter grænser.

Det fedeste er at arbejde med robotter og 3D print i Makers Space

Marcus, elev i 10Håndværk

Joachim Sander Nielsen

Underviser i: 10Håndværk, 9. Skills, Idræt, Bevægelse og Naturfag