Lasse og Tobias

Lasse og Tobias fortæller om linjefaget Metal på Fjordvang Efterskole

Jeg hedder Lasse. Jeg hedder Tobias, og vi har valgt Metal på Fjordvang Efterskole. Jeg har valgt Metal, fordi jeg gerne vil arbejde med mine hænder, og når jeg bliver ældre, så vil jeg gerne være blikkenslager.

Jeg har valgt Metal, fordi jeg har en drøm om at blive mekaniker, når jeg bliver ældre, og så kan jeg godt lide at rode med motorer og metal.

Metalundervisningen foregår i det nye metalværksted, hvor vi har fået masser af nyt grej og alle de maskiner, vi har brug for.

Det er fedt at arbejde i det nye værksted, fordi der er masser af plads, god belysning, og det er fedt at være her med kammeraterne.

Nogle af de projekter, som jeg for eksempel har lavet er, at jeg har lavet en stol, og så har jeg lavet en fedtholder til en boremaskine, og så har jeg gået og fikset lidt på min knallert.

Jeg synes, fællesskabet er fedt, fordi hvis man har brug for hjælp, så er der altid folk, der er klar til at hjælpe en. Lærerne herover har lært mig mange ting. For eksempel at svejse og bruge plasmaskæreren og så også at smede.

Jeg synes, du skal vælge Metal, fordi vi har et fantastisk fællesskab. Vi hygger os, vi har det sjovt, og vi lærer at arbejde i et værksted.