Josefine

Josefine fortæller om 10Global på Fjordvang Efterskole

Jeg hedder Josephine. Jeg går i 10Global på Fjordvang Efterskole. Grunden til at jeg har valgt at gå i 10Global på Fjordvang Efterskole, er fordi at det hjælper mig rigtig meget. Med at skulle fremlægge foran folk og få en præsentation på benene, og så hjælper det mig også med at kunne komme videre på en videregående uddannelse på gymnasium.

Vi har meget gruppearbejde, hvor vi sidder typisk 3 – 4 personer, og så har vi omkring 4 – 5 uger til at forberede en projektfremlæggelse, hvor vi så ender med at skulle fremlægge det foran hinanden over på vores storskærm.

Vi får et overemne af vores lærer, og så skal vi selv vælge et underemne, som vi skal lave projekt ud fra. Og den her gang var det krop, kost og livsstil, hvor min gruppe så valgte træning og doping. Og der har vi taget udgangspunkt i en naturvidenskabelig fremlæggelsesvej, hvor at man også kan tage den samfundsvidenskabelige, hvor at det mere er de sociale medier, eller hvordan samfundets syn er på dit underemne.

Jeg synes, du skal vælge 10Global på Fjordvang Efterskole, fordi det er med til at forberede dig på gymnasielivet efter efterskolen. Og vi har et megafedt fællesskab, hvor vi alle sammen giver hinanden den chance, man skal have.

10Global hed tidligere 10X på Fjordvang Efterskole.