Hjalte og Eline

Eline og Hjalte fortæller om 10Global på Fjordvang Efterskole

Jeg hedder Eline. Og jeg hedder Hjalte, og vi går på 10Global på Fjordvang Efterskole. I 10Global arbejder vi meget i grupper i hele klassen, fordi vi skal forberede os på en gymnasial uddannelse, hvor man arbejder sammen i grupper.

Vi har for eksempel haft et undervisningsforløb, hvor vi skulle ud at undervise en folkeskole. Vi havde en 4. klasse, og så skulle vi i en helt formiddag planlægge et undervisningsforløb til dem.

Jeg har valgt 10Global, fordi jeg skal forberede mig selv på en gymnasial uddannelse, og det gør 10Global meget godt.

På 10Global har vi en udvekslingsklasse. Vi starter med at få en person hver, som vi bliver matchet med rigtig godt af vores lærere, og så skal vi skrive med dem og lære dem at kende, og så rejser vi til Spanien, hvor vi bor hjemme hos dem i en uge.

Det var fedt, fordi at når vi er nede i Figueres, der oplever vi en helt ny kultur, og det er meget spændende at komme derned at se, hvordan de bor og går i skole, og hvad de laver i deres hverdag.

I 10Global skal vi selv vælge et afsluttende projekt, hvor vi vælger, hvad vi vil fordybe os i, og så skal vi op til en prøve i slutningen af året.

Jeg synes, at du skal vælge 10Global, fordi at fællesskabet er meget tæt og lærerne de er rigtig gode. Og så bliver du klar til at tage en gymnasial uddannelse, når du vælger 10Global.