Frederik og Josefine

Frederik og Josefine fortæller om linjefaget Gastronomi på Fjordvang Efterskole

Jeg hedder Frederik. Og jeg hedder Josephine. Og vi går på Gastronomi på Fjordvang Efterskole. Jeg kan godt lide Gastronomi, fordi det er hyggeligt.

Vi er ikke så mange mennesker heroppe. Og jeg kan godt lide at lære nye ting. Jeg har valgt Gastronomi for at lære at lave bedre mad. Vi laver danske klassikere, eksotiske retter, der udfordrer smagsløgene. Og de vildeste kager.

I går og i dag har vi haft linjefagsdage. Vi har lavet asiatisk street food. Og lige nu er vi i gang med at lave bryllupskager til hele skolen.

Vi laver mange ting her i Gastronomi. Vi er både ude i forundringens have. Og vi er ude i naturen og plukke vores egne råvarer til sunde retter. Du skal vælge Gastronomi på Fjordvang Efterskole på grund af, at det er grineren, og vi hygger os, og der er plads til alle.